Davids reseblogg

Forever Alone

Kategori: Gotland

Nu har familjen just åkt och lämnat mig ensam i Fårösund. Det känns jättespännande och lägenheten är mycket bättre än vad jag vågat hoppas på. Jag hade förväntat mig att hela internatet skulle sprudla av liv med tanke på att det bara är två dagar till skolstart men jag verkar bara ha en granne än så länge (mer om det längre ner).

Ursäkta råheten hos denna bild, jag hade inte tid att måla den eller bygga den i rätt skala. Klicka för att göra större.

Som sagt, min lägenhet känns toppen. Allt är nyrenoverat och känns tipptopp. Tur är väl det då det är Kustartilleriets gamla lokaler som är omgjorda till lägenheter, med bonusen att det finns två bad ass-kanoner utanför entrén. Jag har haft turen att få ett hörnrum och är även den enda som fått panoramafönster. Feels good, man. Familjen har hjälpt mig att handla diskborstar, nudlar och allt annat som en studentlägenhet behöver. Nu behöver jag bara bo in mig.

På tal om grannen: eftersom jag är så otroligt social var det första jag gjorde när familjen åkt att knacka på hos denne granne. Dörren öppnades och jag spydde ur mig en rad trevliga välkomstfraser innan denna person avbröt mig för att berätta att hon inte pratar svenska, min reaktion på detta var att genast prata svenska med övriga personer i rummet. Ingen lycka där heller. Det visade sig vara två systrar från Texas tillsammans med sin mamma. Tagen på sängen av att någon från Texas frivilligt skulle flytta till Fårösund sänktes min engelska genast till aj baj pink skit-nivå.
Jaja, när chocken lagt sig lyckades jag i alla fall berätta lite om mig själv och önska dem lycka till med uppackningen innan jag smet hem till mig tre dörrar bort och låste dörren.

Jag tror att det här kommer att bli jättebra upplevelse, det känns redan ganska bra men blir nog ännu bättre när folk droppar in under morgondagen och skolan börjar på tisdag. Chatta gärna med mig, vore skönt med lite hemmatrygghet.
Svejs!

Kommentarer

  • Ingela säger:

    Haha, och folk tycker det är fånigt att vara blyg.. Man gör ju bara bort sig om man försöker vara social! =P



    Sjukt najs att du fick den bästa lägenheten, sånt kan man leva länge på! Jag tror också det där blir hur bra som helst!



    Kraam

    2011-08-28 | 16:44:26
    Bloggadress: http://luftburen.blogg.se/
  • Line säger:

    Kul att du trivs i lägenheten! Kommer läsa din blogg så mycket jag kan så det blir roligt när det kommer mer uppdatering om hur du har det :)

    2011-08-28 | 20:09:49
    Bloggadress: http://lineslife.blogg.se/
  • Anonym säger:

    TJA DAVID

    2011-08-28 | 20:47:05
  • Mamma säger:

    Hej lilla du!

    Ja, det efter besöket i metropolen Fårösund, kan jag förstå att du kastade dig över den "enda" grannen. Tur att det ändå verkar vara full fart på Bungehallen. Hoppas det blir mer livat på skolan imorrn - då är du ju redan hur inbodd som helst... Kram :-)

    2011-08-28 | 21:56:57
  • David säger:

    Tack för alla lyckönskningar! Senare på kvällen dök det upp gott om folk och vi hade väldigt trevligt. :)

    2011-08-29 | 01:40:22

Kommentera inlägget här: