Davids reseblogg

Återkomsten

Kategori: Gotland

Höstlov, höstlov, höstlov

Dags att packa väskan inför hemfärd imorgon. Det känns lite underligt, som om Viksjö vore en exotisk plats (ska man ta med badbyxor?). Nu när jag har testat på att bo själv i cirka två månader har jag inte alls lika mycket hemlängtan som väntat. Jag saknar alla där hemma och det ska bli väldigt skönt att få träffa dem men jag har aldrig känt mig ensam här. Kanske beror det på att jag faktiskt inte bor ”själv”, här finns det folk dygnet runt och tristess kan botas genom att öppna dörren.

Matlagning tycker jag att jag har skött rätt så bra. Även om det inte blivit högkulinariska upplevelser varje dag har det oftast varit snäppet över nudlar och blodpudding. Det är kul att laga mat. Det som är mindre kul är att laga mat på ett trinettkök utan bänkytor. En kväll när det vankas något så enkelt som köttbullar och klyftpotatis får jag springa mellan spisen i mitt rum och ugnen i det gemensamma köket på nedervåningen ett tiotal gånger. Men men, så länge det blir gött.

Se upp där hemma, imorrn dimper jag ner!


PS. Tack till musiktjejerna som hade premiär för sin grymma 50-talsshow!

Kommentarer

  • K v K säger:

    Haha, laga mat. Vilken kvinna!

    2011-11-23 | 18:59:33

Kommentera inlägget här: