Davids reseblogg

Första stoppet: Amsterdam

Kategori: Tågluff

Efter en smärtfri flygresa och ett toktrångt flygtåg är jag framme i Amsterdam, denna kanalernas stad. Idag är det tisdag och 150 mil härifrån utnämns Nordens Venedig till den perfekta blandningen mellan sött och salt av en viss Måns, men när det kommer till vatten klår Amsterdam Stockholm varje gång. Jag trodde att kanalerna skulle rymmas i någon motsvarighet till Gamla Stan men de är verkligen mellan var och varannan gata.
 
Det har varit en omtumlande dag och ska jag vara ärlig hade det varit trevligt att ha någon med sig den här första etappen. Imorgon får jag skaffa några hostel-vänner, men idag är jag för utpumpad.
Socialare blir det på fredag när jag ska till den nederländska småstaden Breda hos infödingen Rasa och hennes vardagsrumsgolv blir min säng.
Förhoppningsvis fungerar även mitt krånglande bankkort då.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: