Davids reseblogg

Svartvitt

Kategori: Gotland

Ja, vad har hänt sen sist?
Förra veckan var det praktisk filmhistoria då vi byggde fenakistoskop, hålkameror och gjorde stereogram.
Utöver detta gjorde vi små stumfilmer som hade premiär idag i skolans biosal, vilket var något spännande eftersom jag äntligen fick utlopp för mina dramalustar som huvudrollen i detta mästerverk.
Alla dessa antika underhållningsformer kommer att finnas på utställning i ett fint rum med pappväggar under skolveckan så alla folkhögskolebarn kan droppa förbi om de känner fört.

Jag är för lat för att skriva ett långt inlägg eftersom jag är en sådan hemsk mänske nu för tiden.

Just det, vi hade tre rekvisita som var obligatoriska:
  • Gräsklippare
  • USB-minne
  • Blombukett
Här är filmen, bedöm själv om jag kan slå mig in på den blomstrande stumfilmsmarknaden.

Kommentarer

  • Precis vad jag vill säger:

    Gubbporrfilmsmarknaden nästa. Bra jobbat Davíd!

    2011-09-20 | 00:07:03
  • J von kurt A säger:

    Riktig rip-off av historien "Tefat för Miljoner" ur Kalle Anka & Co 1993-3.

    2011-09-21 | 16:16:03
  • David säger:

    Not sure if serious...

    2011-09-21 | 22:42:32

Kommentera inlägget här: