Davids reseblogg

Flykten till Breda

Kategori: Tågluff

När jag läser mitt förra inlägg märker jag att det inte riktigt förmedlar sanningen, även om det gjorde det i skrivande stund. Amsterdam var en väldigt fin stad och människorna var säkert väldigt trevliga, men chocken av att komma ensam till en ny stad fick 16-bäddarsrummet att kännas mer som någon typ av anstalt än den internationella kärleksfest jag väntade mig.
Flyktinstinkten kickade in, först från alla must see-ställen som måste checkas av för att ha sightseeat på riktigt. Jag gick på bio istället. Tryggast lät filmen med hela två svenskar på affischen (Micke Nyqvist och en Skarsgård), men till och med det räckte inte.

Därför sitter jag nu på ett billigt hotell(notera hotell)rum i den betydligt mindre staden Breda. Planen var att komma hit först imorgon för att möta min soffvärd, men jag är glad att jag brände lite deg istället för att bränna ut mig själv.
Från textkonversationer har jag fått bilden av en kommande helg med full fläkt. Därför bjuder kvällen preventivt på amerikanska sitcoms och lugnande kamomill. Kanske läker det mina mentala sår från Amsterdam, syndens huvudstad.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: