Davids reseblogg

Sista stoppet: Dinant

Kategori: Tågluff

Idag lämnade jag Rasa och Nederländerna för att ge mig in i Belgien. Efter fem timmars tågresa med tre byten är jag framme i Dinant.
Dinant är en liten stad, femtontusen invånare delade av en bred flod i en sådan där omöjligt grön dal och varenda gathörn är prytt av gotiska minitorn och franska plåtskyltar. Anledningen till att jag sett ut just den här staden var dock den stora löktornskyrkan och fästningen ovanför. Det finns inte många städer där Storgatan skulle platsa i ett Game of Thrones-avsnitt, men Dinant är nog en av dem.

Fett GoTiskt

Som rubriken säger blir Dinant också sista stoppet på min resa. Planen var att resa i tre veckor och sedan sluta upp med familjen i Frankrike.
Men hur bortskämt den än låter har jag inte kunnat njuta ordentligt av den här resan, därför har jag bestämt mig för att avsluta den efter bara en vecka. Jag har sett mycket häftigt och träffat trevliga människor, men samtidigt varit äckligt likgiltig inför allt. De som såg frågande ut när jag sa att jag ville resa ensam hade kanske rätt, inte generellt men just i mitt fall. Jag borde kanske rest tillsammans med någon eller kanske inte rest alls.
Jag har i alla fall nog med vett att inte fortsätta en resa som jag inte kan uppskatta. För resan är det inget fel på, det är bara att någon annan borde fortsätta den.

På tisdag åker jag alltså hem.
Jag ångrar lite att jag slog på stora bloggtrumman innan jag åkte, men saker och ting blir inte alltid som man har tänkt sig. Så ni som klagar över polerade semesterbilder och lyckotävling i sociala medier kan titta hit för lite mångfald.
Jag mår bra och resan mår bra, vi kom bara inte överens.

Hej

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Du har testat och det passade inte, jag tycker du var modig som provade :) och du skriver så bra så det har varit underhållande att läsa so far. Nu blir det sommarlov i Järfälla istället :)

    2013-07-07 | 23:06:53
    Bloggadress: http://hararemma.blogspot.com
  • Derya säger:

    Du är grym som åker ensam på tågluff, sedan så förstår jag att en vecka kan kännas lagom om det inte blev såsom du hade tänkt dig. Vem har sagt att man inye får ändra sig? Din resa, fina beslut. Ha det gott! Kramar /Derya

    2013-07-08 | 07:35:50
    Bloggadress: http://kth.se/derya

Kommentera inlägget här: