Davids reseblogg

En vanlig tuff-luff

Kategori: Tågluff

 
På tisdag bär det av!

Jag sparkar igång den gamla bloggen för att berätta om ett lagom äventyrligt äventyr: den klassiska tågluffen.
Med en liten fuskstart flyger jag till Amsterdam (slipper Köpenhamn och tågbyte i Flensburg) för att där påbörja mitt Interrailande på ett förhoppningsvis vänligt backpacker-hostel.
Jag reser solo (låter bättre än ensam), med kameran som bästa vän. Tyvärr har jag på grund av stöldrisk och tight packning valt att lämna otympliga systemkameror hemma och förlita mig på den trogna peka-klicka-kompakten. Mitt fotohjärta lider lite av bristen på kort skärpedjup, hur ska jag nu fånga min sinnlighet?

 Tyvärr inget sånt

Mitt mål är att varva större städer med gulliga hålor, ställen med precis ett vandrarhem och en pizzeria. Förhoppningsvis får jag även napp på lite Couchsurfing-människor, personer som har en soffa till övers att slagga på. Med den här taktiken hade jag tänkt krypa mig nedför Västeuropa, vända i Portugal och avsluta i Frankrike där mina föräldrar lämpligt valt att semestra i en liten småstad.

Jag hoppas träffa många härliga människor längs vägen, se nya platser och komma någon vanlig belgare in på livet. Kanske kommer den här bloggen vara min ventil när jag inte får tala modersmålet, kanske blir den ett beroende eller så kanske den inte används alls. Även om det bara blir en friserad dagbok vore det härligt om någon orkade läsa, så gör gärna det.

Tills vidare!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: