Davids reseblogg

Puss Biggan

Kategori: Gotland

Efter en helg av frukt, flingor och andra spisfria rätter samt intensiv flyttstädning under uppsyn av världens käraste hyresvärd Birgitta väntade dussintals sorgliga avsked under mitt livs 14:e skolavslutning.
Många och långa tal hölls av framför allt socialpedagogerna som fick hela kursplanen utdoserad på elevernas pråliga plaketter.

Kaves tal till oss numera fågelfria filmare var betydligt kortare och inkluderade en fin, halvimproviserad gåva med sagotema i form av en singelstrumpa. Detta för att visa att vi liksom Dobby i Harry Potter-serien nu var fria att vandra från vår mästare ut i stora världen. Eller att vi borde gifta oss med innehavaren av vår strumpas maka, lite osäkert där.

På torsdagen kom mor och far för att bistå vid incheckningen av mitt bohag fördelat på sju kollin på kvällsflyget till Bromma. Efter några sista adjön och en avskedsfika i stadscentrat Bungehallen åkte jag mot Visby med föräldrarna mina för att aldrig igen återvända till Fårösund (blir mer dramatiskt så).



Nu sitter jag här hemma i Viksjö och finurlar på mitt nästa drag. Det har varit ett grymt bra och lärorikt år med många nya vänner och vuxeninsikter om matkostnader och tvättider. Så, hur ska man toppa det?
Troligast blir det någon teknisk utbildning i höst, men innan någon cyniker därute påstår att mitt Gotlandsår på något sätt var bortkastat vill jag bara påminna om att det är en projektbaserad bransch som går utmärkt att jobba med under valda delar av året. Såsom nu i sommar, då jag troligast flänger iväg på hemligstämplat filmhyss.

Livet går vidare och jag har en massa kul inplanerat, men fortsättningen får bli en annan historia.
Den här bloggen skall nu pensioneras och jag vill tacka alla som läst, kommenterat och blivit skrivna om i denna sjukt periodiska dagbok.

Ta väl hand om planeten Jorden och kom ihåg att allt kan hända i rymden.
Ciao!

Kommentarer

  • Ingela säger:

    Tycker du är grym som har gjort det här, och jag är så glad att det har blivit lyckat! Det är långt ifrån ett bortkastat år när man har skaffat så många minnen!



    Ps. Jag kanske plingar på dörren i veckan ;)

    Kram!

    2012-06-04 | 11:17:49
    Bloggadress: http://luftburen.blogg.se/

Kommentera inlägget här: