Davids reseblogg

Halloj världen!

Kategori: Gotland

Halloj, David här.

Nu är det ju så att jag ska prova på vuxenlivet i lagom dos genom att flytta från tryggheten i Viksjö till Fårösund på Gotland ett år. Man skulle kunna tro att jag gör detta för att bli tjenis med diverse raukar, men sanningen är att jag ska attendera Fårösund Folkhögskola där jag ska läsa Film- & TV-produktion.
Jag har ingen aning om vad det leder till eller hur utbildningen kommer att vara, men hur som helst kommer det bli ett intensivt
och troligen väldigt roligt år.

Jag flyttar den 26 augusti, då ska familjen hjälpa till att färja över mig till Ön. Lite pirrigt att jag inte varit där jag ska bo, men jag pratar åtminstone språket(?). På våren har man tydligen sju veckor praktik och då bor jag hemma igen.

En blogg måste vara ett bra sätt att behålla kontakten med folk på fastlandet tänkte jag, så var beredda på dagliga outfitar och allmän trendkoll. Nej, troligen skriver jag inte så ofta här, men det känns bra som komplement till Facebook, Skype och annat internet-jox. Ibland måste man skriva av sig något lite längre och då är en blogg perfekt, typ som en dagbok som alla kan läsa och skriva nedsättande saker i marginalen på. Klart man är på.

Ha det gött så länge, uppdateringar kommer soon!

Kommentarer

  • Ingela säger:

    Haha, David, du skriver ju klockrent! Ser verkligen fram emot att följa din blogg! =D Kram!

    2011-08-24 | 23:28:10
    Bloggadress: http://luftburen.blogg.se/
  • David säger:

    Tack så mycket! :D Då får jag väl skärpa mig och uppdatera ibland. Jättekram!

    2011-08-25 | 00:36:03

Kommentera inlägget här: