Davids reseblogg

T-minus: 120 timmar

Kategori: Gotland

Då var det söndag innan lift off och spänningen tätnar. Fyra dagar kvar att preppa min avfärd innan båten går. Dags att balansera flyttförberedelser med det vanliga sommarlovsstojet: folk att träffa, hår att klippa, jobb att jobba osv.

Borde väl börja packa snart, men det känns inte svårare än att packa för en semester. När man packar för en semester rotar man fram sina finaste, bekvämaste och mest strandanpassade plagg med vetskapen om att de kläder man har i kappsäcken när man låser ytterdörren kommer att representera mig i årets upplaga av familjens semesteralbum.
När man packar för en flytt är det enklare, ta med allt. Det du inte tar med dig är ofta sånt du klarar dig utan. Som sagt, jag har inte börjat än, när jag är klar kanske det krävs en extra färja för att frakta mitt bohag. Man kanske får begränsa sig lite ändå.

Ikväll blir det en slags avskedsmiddag med mormor som jag träffar för sista gången på någon månad, snyft. Tänkte inte på att det var en avskedsmiddag förrän jag såg att mamma köpt tårta. Shit just got real. Om någon annan vill säga ett tårdrypande farväl eller bara hänga vill jag väldigt gärna träffas i veckan.


PS. För de som är intresserade av var Fårösund ligger men är oförmögna att använda Google Maps ska jag inkludera en karta.


Visa fetingkarta

Kommentarer

  • Emma säger:

    Jag blir glad av att läsa din blogg, för du skriver så himla nice och är en gö go person.

    Kram på dig!

    2011-08-25 | 00:19:17
    Bloggadress: http://hararemma.blogspot.com
  • David säger:

    Tackar tackar! Du är också gö go. :D

    Visste inte att du hade en blogg, måste checkas!

    Kram!

    2011-08-25 | 00:39:31

Kommentera inlägget här: